
Мова - це не просто слова і не просто граматичні правила. Мова- це набір синонімів, антонімів, перифразів. Усі вони несуть певну інформацію, яку умовно можна поділити на "доповнення" і "протиставлення". Усім вам добре відомі завдання із шкільних контрольних "true" "false" або "richtig" "falsch". Такі завдання мають за мету перевірити як добре ви зрозуміли те, що прочитали. І тут вже хочеш чи не хочеш, а треба аналізувати. Тобто "включати логіку".
Дійсно, недостатньо просто прочитати і перекласти текст, важливо його ЗРОЗУМІТИ!!! Саме тому, у своїй практиці помічника по підготовці до тесту ЗНО, я завжди приділяю багато уваги таким важливим поняттям, як:
- уважність. Вміння зосередитись і правильно опрацювати інформацію - це надважливо при складанні тестів. І не тільки. Це також дуже потрібна навичка у житті, яка дозволить швидше і ефективніше справлятися з різними завданнями чи навіть із труднощами. І головне - допоможе робити правильні висновки і відповідно приймати правильні рішення.
- логічне мислення. Вміння бачити причинно-наслідкові зв'язки мабуть найважливіша навичка, яка потрібна для того, щоб успішно скласти тест. І не тільки. Чим більше розвинене у людей логічне і критичне мислення, тим легше їм вирішувати справи і приймати рішення.
Уважність і логічне мислення надзвичайно потрібне нам зараз, у той час, який переживаємо - час неймовірного потоку інформації, серед якої є багато брехні і маніпуляцій. Лише уважність, вміння аналізувати та співставити може допомогти нам розібратися і не стати жертвою обману.
На жаль, працюючи з дітьми і підлітками часто помічаю, що з тим є досить великі проблеми...Іноді буває так, що учням легше сказати "Я не розумію" і не братись до завдання. Дуже маленький відсоток дітей мають бажання працювати так, як належить: читати, перечитувати, вчитуватися в деталі...у більшості втома настає вже після першого-другого параграфу чи абзацу. Багато хто виконує завдання абияк, бездумно і це породжує багато проблем. Якщо виконувати абияк, то й помилок, швидше за все, буде багато. Буде багато помилок - може зникнути мотивація, або може скластись враження, що я дурний чи дурна і ця наука чи справа не для мене...Зі своєї більш ніж десятилітньої практики я не знаю жодного учня чи учениці, які б працювали як треба і не мали б успіху. УСІ, усі хто працювали як треба, тобто уважно і належно - усі досягли бажаного результату.
Поверхневість - це безперечно ворог номер один у процесі навчання. Вона присипляє нашу уважність і притуплює мозкову активність. Саме тому, є багато учнів, які дуже швидко втомлюються коли починають думати. І це нормально. Адже ці вміння у них не надто розвинені. Але ніколи не пізно почати! Адже і пам'ять, і уважність і мислення можна і потрібно (!!!) тренувати. Чим більше, тим краще))
Скажу більше - це потрібно робити усе життя. Я і сама багато над собою працюю. Час від часу проходжу різні тести на логіку, люблю розв'язувати різні головоломки. Можу поділитися невеличким досвідом. Нещодавно проходила тест на логічне мислення. Досить важкий, 30 питань. Скажу вам чесно - було нелегко, бо потрібно було "напрягатися". Десь після 8 питання відчула, що втомилась...і мені захотілось його покинути. Але цікавісь перемогла і я продовжила, проте вже не надто зосереджувалась і відповіді у наступних 8-10 питаннях вибирала без грунтовного аналізу. Потім знову почала зосереджуватись...і в результаті...Ті відповіді, які вибирала абияк...були неправильні. Звісно, могло пощастити, але ні. У серйозних справах просто вгадати - це не діє. Треба знати і думати)))
Раджу усім проходити різні логічні завдання відповідно до свого рівня.... Це цікаво. І надзвичайно ефективно. Особливо тим, хто готується до екзаменів. Розвивайте у собі стійкість, вчіться концентрувати увагу на ДОВГИЙ час. Вчіться аналізувати і робити це швидко. Це вам справді допоможе! Гарантія 100%)))))
PS. Якщо ви дочитали до кінця, це значить, що ті речі, про які йшла мова у дописі вам є цікаві, тому.....Декілька загадок на логіку))))
1. У одному класі вчаться три учні: Іван, Петро і Сергій. Якось вчителька запідозрила, що один з них підклав їй на стілець канцелярську кнопку. Іван сказав, що він це зробив, а Петро не винен. Петро сказав, що Іван не винен, а винен Сергій. Сергій сказав, що він не винен, а винен у всьому Іван. Хто винен?
Відомо, що один з цієї трійці відмінник і завжди говорить правду.
Інший – двієчник, завжди говорить неправду.
Третій хлопчик – дуже обережний, він чергує правду з брехнею.
Хлопчики між собою не товаришують, тому вчителька знає, що хтось зробив це сам.
А) Іван Б) Петро В) Сергій Г) Ніхто з них
2) Брауну, Джонсу і Сміту пред’явлено звинувачення в співучасті в пограбуванні банку. Викрадачі втекли на автомобілі, що їх очікував. Під час слідства Браун засвідчив, що злочинці були на синьому “Бьюїку”; Джонс сказав, що це був чорний “Крайслер”, а Сміт стверджував, що це був “Форд Мустанг” і ні в якому разі не синій. Стало відомо, що бажаючи заплутати слідство, кожен з них вказав правильно або лише марку машини, або її колір. Якого кольору був автомобіль і якої марки?
А) Синій “Крайслер”
Б) Синій “Бьюїк”
В) Синій “Форд Мустанг”
Г) Чорний “Крайслер”
Д) Чорний “Бьюїк”
Е) Чорний “Форд Мустанг”
Ну а це завдання на розвиток уважності на час. На жаль, знайшла лише російською...Але дуже цікаво. Мій результат з першої спроби 21 за 3 хвилини. З другої спроби - 1 хвилина 19 секунд і усі відповіді правильні) Можете краще?)))) Спробуйте. 😎
https://testometrika.com/a/u38pmgNMgr25MdgiAZdOZQ/ ( у правому кутку натисніть пройти ще раз)
Відповіді пишіть у коментарях або приватно.
Сподіваюсь мені вдалося вкрасти трошки вашої уваги))) 😉😌😌😊
Немає коментарів:
Дописати коментар